wz
  strana 1    strana 2   další

jako náš děda

s Tomem jsme se probudili za slunečného odpoledne dorůžova vyspaní a hned jsme pomysleli na naše německé spolucestující, jak se chudáci musí trápit. Do setkání s delegátem jim chybělo ještě několik hodin.

šli jsme je pozdravit a trošku povzbudit, uvítali náš zájem a skrčeně polehávali na ratanových sedačkách venku alespoň s nápoji.

později se konečně dočkali delegáta a bouřlivě o celé situaci diskutovali. Během pobytu jsme se ještě setkávali, vždy jsme se pozdravili a dozvěděli se, že jim bude poskytnuto tučné odškodnění.

koho jsme si ale velmi oblíbili byl tento německý děda. Se kterým jsme si bohužel nepořídili fotografii, protože jsme se viděli vždy, když jsme foťák neměli u sebe. Ale mohu vám našeho dědu přirovnat k herci jménem Om Puri ze známého filmu Láska na kari

mimochodem na našich pobytech se nám s Tomem stalo pravidlem, že trávíme dovolenou se známými osobnostmi :) Potkáváme totiž lidi, kteří jako by z oka vypadli někomu slavnému. Nyní s námi pobývali pod jednou střechou ještě např. David Backham, Merkelka - kterou si Tomáš i vyfotil kvůli velké podobě, ale foto té paní tady raději nebudu zveřejňovat hihi :)

ale vraťme se k našemu dědovi. Velmi uctivě se s námi vždy pozdravil, jednou se k nám přátelsky přidal a zaplaval v moři, kde jsme si opravdu dlouho povídali. Děda pochází z Berlína a cestoval už jako mladík. Doporučil nám Bali, kam se několikrát vrátil. Překvapil nás tím, že měl projetou i naši zem a jmenoval nám hory a místa, která u nás navštívil. Měl spousty zážitků a skvělých postřehů z různých koutů světa.

pak se rozpovídal o migrantské politice ve svém státě a ztotožňoval se velmi s názory mě i Toma. Jako bych slyšela mluvit svého dědu, byl nám opravdu blízký. Pobyt v Dominikáně měl na tři týdny a byl zde poprvé. Jezdíval si na výlety a když jsme ho viděli poslední den v hale, kdy jsme s Tomem už odjížděli, vřele se s námi rozloučil, podal nám a stiskl ruku a pronesl že jsme " super Checo  (čeko)" a ukázal palec nahoru.

takže s Tomem vlastně vytváříme v zahraničí vztahy na velmi přátelské úrovni hihi :)

kde je Banditos?

bylo před námi krásné slunečné odpoledne a my se přichystali na pláž. Zjistila jsem, že ačkoliv jsem si řádně balila věci, na jednu důležitou část plážového oděvu jsem zapomněla a to na šátek, který se váže na plavky a mohu to mít jako šatičky. A to mám doma dva krásné kousky. Dnes to nějak vydržím a druhý den si odskočím jeden koupit. Takže jsem na plavky a namazanou kůži ochranným krémem na sebe natáhla záložní sukni a tričko. Vyrazili jsme s Tomem na pláž, hledat část party přátel, která neměla tušení, že se vracíme.

chtěli jsme překvapit našeho sympaťáka, který byl jeden z prvních našich přátel, Banditose, Beate, Sabine, Henrycha. Mířili jsme k jejich obytnému stanovišti na pláži, ale byl prázdný. Na židli pod palmou jen odpočíval šéf a nikde nikdo.

měli jsme zato, že je vlastně sezóna a všichni zřejmě pracují. No nic, zahlédneme je později. Nyní jsme se blížili k výdejně plážových ručníků. Já pokračovala malinko dál a rozhlížela se kolem, zda bude volné lehátko a naštěstí se jich skýtalo dost.

ze zamyšlení mě vytrhne hlasitý pískot, ale jelikož je všude kolem dost lidí, ani mne nenapadne, že by to mohlo být na mě. Když, ale Tom zvolá :" Luci " otočím se a vidím jak se ke mě s otevřenou náručí a širokým úsměvem ve tváři řítí Banditos :) Nadšeně a překvapeně se vrhneme jeden druhému do silného objetí a přátelsky se vítáme se slovy, že se rádi vidíme. Všichni tři se usmíváme a Banditos říká, že si máme buď pláž odvést s sebou do Čech, nebo se zde máme přestěhovat. Musím přiznat, že na tu druhou verzi jsme již tisíckrát pomysleli :)

Banditos nás odprovodil k lehátkům do prvních řad u moře a řekl, že se uvidíme později.

Tom mi líčil, jak se blížil k okénkům pro ručníky a zahlédl na okraji chaloupky v temném stínu palem známou postavu ( bandita ), který se velmi znuděně díval před sebe do nikam, hlavu opřenou o zápěstí ruky. Najednou zrak Bandity spočinul na Tomovi, vytřeštil překvapením oči tak, až s sebou silně trhnul a ihned se rozjasnil úsměv, který lemoval jeho tmavou tvář a začal Tomovi nadšeně mávat. Podáním ruky a poplácáním po ramenou se oba přivítali. Nu a pak hvízdnul na mě...

uvelebili jsme se na lehátkách a nechali se šlehat silnými paprsky slunce. To teplo, ten svěží vánek vycházející od moře, ten exotický pískot ptáků a jemný písek pohlcující má chodidla... vše mi tak chybělo a nyní jsem znovu tady a nasávám vše plnými doušky.

s Tomem jsme se bavili tím, jak jsme chtěli najít a překvapit Banditose a místo toho, nás objevil a překvapil on.

a to už se k nám znovu blížil s oslovením " my friends .. " a ukazoval nám ve svém chytrém mobilu fotky z jednoho výletu. Pobaveně se na mě podíval a dotázal se, zda si pamatuji, kam jsem to tolik chtěla jet na první dovolené? Začala jsem se smát a odpověděla, no jasně... Lago Enriquillo - jezero krokodýlů. Ale protože při první návštěvě ostrova jsme toho už měli dost v plánu a toto jezero se nachází opravdu daleko od našeho působiště, tak jsme od zmiňovaného nápadu nakonec upustili. No nemusel nás dvakrát pobízet. Navrhnul nám, že nás tam klidně vezme, protože má přímo kousek od jezera rodinu, u které bychom přespali. Bylo jasno! Tuto nabídku jsme neodmítli a my měli před sebou první dvoudenní výlet až k hranicím Haiti. Nádherná to představa.

ale momentálně nastal čas oddávat se relaxačnímu pobytu a nasávat jedinečnou atmosféru a vůni ostrova. Vnitřně jsem pociťovala silné uspokojení, radost, pohodu a začala se mi nabíjet pozitivní energie v žilách :) Z reproduktorů se linula hlasitá hudba a jeden z animátorů všem přítomným oznámil, že začne aerobic, ať se přichystáme. Cvičení si vzal na starosti vysoký černý muž, který byl hezky vyzdoben, aby lahodil ne jednomu dámskému oku. Tomáš neváhal a zaskočil na pokoj pro našeho nového mládence, kterým jsme pořídili tyto fotografie.

vstávat a cvičit anebo jenom koukat a okukovat a že bylo co :)

turisté se formovali ať už v moři nebo v teplém jemném písku do cvičební pozice a bylo skvělé sledovat jak se mnoho lidí souběžně pohybuje do rytmu podle statného cvičitele. Já již s ledovým drinkem v ruce nasávala brčkem osvěžující chuť nápoje, totálně pohodově rozvalená na lehátku tak, že jsem byla v pozici skoro sedu s nohami zabořenými do písku a sledovala celé to cvičení a jásání z totálního pohodlí. Ani mne nenapadlo hnout brvou hihi :)

dobře jim to šlo

najednou slyším hlasitý smích turistů a baví se polovina pláže. Tento týpek v teplé bundě, tričku, kšiltu, vymóděný jak na severní pól cvičil spolu s ostatními...

Tom nelenil a přepnul na nahrávání. Zde se podívejte i vy.... pro video klikni zde

prostě v ráji

těšila jsem se na večer, kdy jsme měli smluvené setkání s blízkými přáteli Bennym a Gisel. Ti jediní věděli, že se vracíme, protože jsme spolu udržovali kontakt. Oba se na nás moc těšili a měli jsme již dopředu spolu naplánovaný dvoudenní výlet za velrybami :)

první večere v našem resortu a hurá na setkání s přáteli

viděla jsem Bennyho a Gisel z pátého patra naší otevřené chodby. Blížili se k přednímu vstupu našeho hotelu a čekali venku. Tolik jsem se na ně těšila.

byli jsme vyzbrojeni dárkovými taškami s překvapením. Benny dostal valašskou slivovici 50%, vkusně vyhlížející plechovku piva Plzeň, Radegast a Gisel Radegast a malou finanční výpomoc na kolo dětem. Pivo měl ve svém balíčku mimo jiné i Banditos a o náš český pivní výrobek nastal opravdový zájem a sklidil nemalé ovace.

přivítání bylo velmi radostné a srdečné, oba měli s dárků radost a byla zábava pozorovat jak se ti dva špičkují. Zakázala jsem jim nakouknout dovnitř a přála si, aby tyto pozornosti rozbalili až doma :) Benny nám řekl krásnou větu, že ať je to cokoliv, každý dárek potěší a už předem se mu líbí.

domluvili jsme se na detailech společného výletu a pro dnešní večer jsme se rozloučili ale ne nadlouho.